El servei de mediació ciutadana de Cardedeu ha atès 75 casos

El servei de mediació ciutadana de Cardedeu ha atès 75 casos des de la seva posada en marxa, tot just fa un any. És tracta d’un servei públic i gratuït que l’Ajuntament, amb el suport de la Diputació, posa al servei de tota la ciutadania amb un doble objectiu: d’una banda, resoldre, mitjançant el diàleg, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, on les parts afectades puguin comunicar-se de manera pacífica; i de l’altra, promoure la convivència al municipi, des de la prevenció i la sensibilització.

L’equip de mediació valora molt positivament la rebuda del servei, ja que només aquest primer any s’han gestionat 75 casos, la gran majoria d’ells, derivats per altres serveis del consistori (Serveis Socials, Policia i Oficina d’Atenció Ciutadana principalment) i que tenen a veure amb conflictes veïnals i familiars (80% dels casos). Amb menys incidència, s’han atès casos en l’àmbit de la restauració i casos als centres educatius (entre famílies, alumnat i família-escola). Ressaltar també, que la gran part dels expedients que ja estan tancats (61), s’han tancat amb acord favorable (50).

MEDIACIÓ ESCOLAR

La mediació escolar, un dels objectius del servei, ha tingut molt bona acollida. Al llarg del curs escolar s’ha format tot l’alumnat, les famílies i l’equip docent perquè tinguin eines i puguin afrontar una gestió positiva del conflicte; i, al mateix temps, puguin exercir com a mediadors entre els companys, amb l’objectiu d’incidir en que cada cop hi hagi menys situacions de conflicte i més de prevenció.

Durant aquest primer any, s’ha centrat l’actuació en la difusió del servei, la gestió dels casos de mediació i en el disseny de línies de treball en l’àmbit de la prevenció i la provenció.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *