El Servei Català de Trànsit (SCT) va posar en funcionament dos nous radars de tram el 21 de febrer. L’objectiu és reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat. La instal·lació d’aquests sistemes de control de la velocitat es considera una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero i respon a les directrius que fixa el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020.

En concret, es van posar en marxa dos radars de tram a la C-17 a Parets del Vallès en sentit Barcelona. Els cinemòmetres ubicats controlaen la velocitat al llarg d’un tram de 3,554 km de longitud en sentit sud. El límit màxim de velocitat permès és de de 80 km/h en el primer tram i de 100 km/h en el segon tram.

En els últims 12 mesos el Servei Català de Trànsit
ha posat en marxa 12 radars de tram,
de tal forma que s’ha passat de 13 a 25.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l’efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres.

Amb aquesta ampliació de 3,554 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 115,355 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquest nou dispositiu, funcionaran 25 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.

Leave a Reply

Your email address will not be published.