El projecte Sant Celoni Robotseny atrau l’atenció del Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa

Sant Celoni Robotseny, el nou projecte d’innovació educativa en l’àmbit científic i tecnològic que aquest curs ha engegat a Sant Celoni ha atret l’atenció del Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa, el CESIRE. Aquest dilluns 13 d’octubre, dos dels seus tècnics van visitar el municipi per conèixer de primera mà Robotseny, nascut de les inquietuds de dos professors, un de l’escola Josep Pallerola i Roca i un altre de l’Institut Baix Montseny, amb l’objectiu de d’inspirar als joves l’interès per la ciència i la tecnologia, promovent les competències científiques, matemàtiques i tecnològiques i l’esperit d’innovació i creativitat per mitjà de la robòtica com a metodologia educativa.

El projecte implementarà la robòtica a les aules de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO, i compta amb la col·laboració de set empreses del territori: Renolit Ibérica, Uquifa, Givaudan Ibérica, Salicrú, Oxiris Chemicals, Hospital de St. Celoni i MC Mecànica.

22 PROFESSORS S’ESTAN FORMANT DURANT ELS MESOS D’OCTUBRE I NOVEMBRE

Per poder tirar endavant el projecte ha estat bàsica la implicació del professorat de totes les escoles del municipi. Abans de l’inici del treball a les aules, durant els mesos d’octubre i novembre, 22 mestres estan rebent formació setmanal.

Un cop a l’aula, el projecte consta de dues parts:

  • Projecte científic: L’objectiu és proposar als alumnes un repte vinculat a la millora de la gestió de residus. Hauran d’identificar un repte relacionat amb la gestió de residus, analitzar-lo i proposar una solució creativa.
  • Desenvolupament del robot: En paral·lel, es plantejaran uns reptes vinculats a la gestió de residus a través de la robòtica educativa. Els alumnes tindran a disposició un taulell de 2380 x 1140 mm amb la imatge de Sant Celoni on hi hauran ubicades les 7 empreses que col•laboren en el projecte. Els alumnes hauran de conèixer el procés de gestió de residus de cadascuna de les empreses i hauran de dissenyar i programar el robot per tal que pugui ajudar en alguna de les tasques d’aquest procés.

El mes de juny, tindrà lloc un torneig entre escoles que permetrà compartir coneixements i generar una competència amistosa que motivi l’alumnat.

Els tècnics del CESIRE van valorar la transversalitat del projecte que treballa totes les competències bàsiques del currículum (lingüística, artística, digital, matemàtica, aprendre a aprendre, autonomia, coneixement i interacció amb el món físic i social i ciutadana) i ho fa amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu i col·laboratiu; i sobretot van destacar “la implicació i formació del professorat de totes les escoles de Sant Celoni que incideix tant aspectes tècnics de robòtica com en metodologia de treball a l’aula” com una de les claus de l’èxit del projecte.

Des del CESIRE van anunciar que des de la seva web enllaçaran el projecte i la seva voluntat de donar a conèixer Robotseny a la fira Robolot i al fòrum de Competències Bàsiques, a més de publicar un article en alguna revista especialitzada.

La regidora de Cultura i Educació, Júlia de la Encarnación va voler incidir en què “és un projecte del qual, com a municipi, ens podem sentir molt satisfets, ja que la proposta sorgeix de dos mestres de Sant Celoni, ells detecten la necessitat i prenen la iniciativa i hi està implicada tota la comunitat educativa, amb mestres de totes les escoles que ja s’estan formant”.

Per a Júlia de la Encarnación, es tracta “d’un projecte de poble on s’implica el teixit empresarial, la inspecció educativa, el Centre de Recursos Pedagògics i l’Ajuntament.  Robotseny  fa realitat el proverbi africà que diu que per educar un nen fa falta una tribu sencera, és a dir, fa falta tota la societat. En aquest sentit, el municipi passa a ser un agent educatiu eficaç”.

Al costat de la regidora de Cultura i Educació, Júlia de la Encarnación, a la reunió amb el CESIRE també hi van participar dos tècnics dels Serveis Territorials de Maresme – Vallès Oriental, la inspectora de zona i el director del Centre de Recursos Pedagògics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *