ERC reclama millores en el servei de neteja de Granollers

L’Ajuntament de Granollers ha aprovat una modificació i revisió de preus del contracte de gestió de serveis públics pel servei de neteja viària i del servei de recollida de residus. La regidora d’ERC titular de la comissió de Territori i Ciutat, Núria Maynou, ha criticat que “quan més ens allunyem del centre, més bruts estan els carrers i els contenidors” i ha demanat a l’equip de govern que faci “un esforç més gran per tal d’estendre l’eficàcia del servei de neteja del centre a la resta de la ciutat, essent com és un servei bàsic per a qualsevol municipi”.

ERC-AG ha demanat en diverses ocasions la millora de la neteja als barris. “Sempre se’ns respon que tot millorarà amb el nou contracte de neteja i recollida d’escombraries, un contracte que hauria d’haver estrat en funcionament fa més de sis mesos, però per un motiu o un altre, no arriba. I mentre no arriba, aprovem una sèrie de millores del servei actual, les quals no son altra cosa que la recuperació de serveis perduts ara fa cinc anys i que l’empresa concessionària ha reclamat que es tornin a oferir davant les queixes constants dels veïns i les veïnes”.

MENYS DESPESA, MENYS SERVEIS

Al 2011 es va aprovar el contracte amb Urbaser per una durada prevista de dos anys. Aquest contracte preveia unes inversions mínimes donada la durada del contracte, ja que es tractava d’oferir un servei de “trànsit” mentre es licitava un nou molt més ambiciós. Amb el nou contracte es va reduir la despesa en neteja viària i recollida d’escombreries en més de 400.000 euros (del 4,3 milions als 3,9). Segons els republicans, en aquell moment es van reduir alguns dels serveis prestats per l’empresa per tal de reduir despesa, una decisió que des del grup municipal no van veure amb bons ulls donat que consideràven que no era d’aquí d’on havien d’estalviar diners.

“Aquest contracte que havia d’estar en funcionament dos anys està encara vigent gairebé cinc anys després –recorda Maynou–. Això ha provocat que les previsions fetes per inversions, renovació de maquinària o serveis prestats han quedat molt per sota d’uns mínims de qualitat del servei, la qual cosa ha ocasionat l’increment de les queixes dels nostres conciutadans”.

ERC-AG assegura que, fruit d’haver allargat el contracte més del doble del previst, s’han produït diverses problemàtiques que ara s’intenten minimitzar amb l’ampliació de serveis. “Ens crida especialment  l’atenció –apunta la regidora–  el fet que segons l’expedient els darrers 7 mesos no s’ha rentat l’exterior dels contenidors per una avaria en una baldejadora d’aigua. Normal que els nostres conciutadans es queixin”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *