Granollers estudiarà restringir el trànsit de pesants a la ronda Sud

El Ple de Granollers ha aprovat per unanimitat la moció presentada per la Crida per Granollers-CUP, relativa a estudiar restringir el trànsit de vehicles pesants a la ronda Sud. En la moció proposada es feia palès que una de les causes principals de la contaminació atmosfèrica i acústica a Granollers és el trànsit de vehicles pesants de pas que travessen la ciutat” per aquesta via en el que és la connexió entre la C-17, la C-60 i la C-35.

El text aprovat en el Ple del 23 de febrer afirma que “restringint el pas de vehicles pesants en trànsit que travessen Granollers per la ronda Sud i incorporant l’aplicació de mesures de bonificació per a vehicles pesants al tram entre Barcelona i Cardedeu (en la C33 i l’AP7, concessions de peatge amortitzades) es reduiria automàticament el trànsit a la C-17″. També s’afegeix que “territorialment disposem de carreteres, autovies i autopistes suficients i amortitzades” així com que “el terme municipal de Granollers i el seu entorn immediat està saturat d’infraestructures i al límit del col·lapse ambiental”.

Els acords aprovats pel Ple són els següents: emplaçar la Generalitat a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Invicat, per tal que s’apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en la C-33, i que s’alliberi el peatge d’aquesta autopista quan finalitzi el 2021 la pròrroga del conveni. Emplaçar l’Estat a buscar una solució per tal que s’apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en el tram de la AP-7 entre Montmeló i Cardedeu; i estudiar amb la Generalitat establir mesures de restricció de pas de vehicles pesants per la ronda Sud.

ERC-AG ja va demanar al desembre a l’equip de govern que estudiés la manera de solucionar la problemàtica del soroll dels cotxes a la ronda Sud, reduint el volum de cotxes que es concentren cada dia en aquesta zona i facilitar la connexió entre Palou i Can Bassa amb els barris de Tres Torres i Sant Miquel, pels vianants i ciclistes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *