Granollers fomenta els itineraris escolars a peu

Accions urbanístiques i de mobilitat possibiliten fer més còmode i segur anar caminant a l’escola. Un treball que té continuïtat des de fa gairebé dues dècades quan el grup “Petits però ciutadans” de l’Associació Cultural (AC) i l’Ajuntament de Granollers van fer la primera campanya per promoure que l’alumnat anés a peu a l’escola

Urbanització de carrers en plataforma única, ampliació de voreres, protecció i pintura de passos de vianants, bandes reductores, senyalització, semàfors, baranes protectores són algunes de les mesures que l’Ajuntament aplica per tal de millorar la seguretat i la mobilitat a l’entorn dels centres escolars de la ciutat. Són actuacions que afavoreixen la mobilitat a peu, la millor manera de moure’s per la ciutat, i que acaba beneficiant no només els escolars sinó tota la ciutadania.

La urbanització en plataforma única de les travessies Lledoner i Pizarro, properes al Col·legi M. Anna Mogas i a l’Escola Lledoner, o del carrer de Tarafa, on hi ha el Col·legi Estel, són dos exemples recents de com amb una intervenció urbanística s’afavoreix un circuit segur per anar a peu a l’escola.

Altres vegades l’ampliació de voreres té el mateix resultat. És el cas, per exemple, del carrer de Girona, on l’alumnat del Col·legi l’Estel pot accedir-hi amb més comoditat o de les voreres del carrer de Llevant, molt transitades per als vianants per accedir al centre i l’est de la ciutat.

Un exemple diferent seria la obertura del vial que atravessa la fàbrica de Roca Umbert i que facilita que la mobilitat sigui més ràpida i segura cap a les escoles Ferrer i Guàrdia, Joan Solans i Cervetó.

De vegades, però, les actuacions es fan amb una inversió petita però amb resultats positius per a la finalitat proposada: per exemple, la protecció de passos de vianants, a carrers com el de Roger de Flor (Escola Cervetó i Escola Ferrer i Guàrdia); travessia Lledoner (Escola Lledoner i Escola M. Anna Mogas); carrer de València (Escola M. Anna Mogas i Escola Lledoner); carrer d’Enric Prat de la Riba (Escola Joan Solans i Escola Cervetó); carrer Aragó (Escola Joan Solans), carrer Mare de Déu de Montserrat (Escola Joan Solans), carrer Navarra (Escola Cervetó, Escola Ferrer i Guàrdia), carrer de la Princesa (Escola Cervetó), carrer de Roger de Llúria (Escola Cervetó, Escola Ferrer i Guàrdia).

D’altra banda, en el marc d’un treball continu de millora dels itineraris escolars, properament es portaran a terme diverses accions:  dins de la revisió del Pla de Mobilitat, s’encarregarà una actualització de les dades dels alumnes que van a peu a l’escola; continuarà la urbanització de carrers en plataforma única de l’entorn de l’illa de vianants com el carrer de Josep M. de Ruera o el carrer de la Muralla. En aquest sentit també s’ha d’inscriure les obres que recentment han començat als carrers del Lliri, Catalunya i un tram del carrer de Sant Josep Calassanç, i es col·locarà a la cruïlla entre el carrer de Rafael de Casanova i el carrer dels Almogàvers el que s’anomena un coixí berlinès (elevació que s’implementa en mig de la calçada que fa que els vehicles disminueixin la velocitat) per millorar la seguretat de camí cap a l’escola Ponent. El mateix es farà al carrer d’Antoni Gaudí, prop de l’Escola Fàtima i l’Escola Bressol Municipal Giravoltes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *