Granollers obre un punt d’intermediació en deutes de l’habitatge

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) es presta des de l’Oficina Local d’Habitatge de Granollers, al carrer Sant Jaume, 16-26 cinquena planta, despatx 501, els dimarts i els dijous de 9 ah a 13 h. També s’hi pot accedir a través de les oficines de serveis socials o de consum.

Les famílies que hi siguin derivades –una vegada feta la comprovació de les condicions d’accés (ser propietaris d’un únic habitatge que s’utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca)–, són entrevistades per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, que farà la mediació amb l’entitat financera corresponent.

La Diputació ha posat en marxa, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Granollers, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i el Col·legi d’Advocats de Granollers, el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) de Granollers. Josep Oliva, diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació, ha explicat que “és un servei únic que fa xarxa i està al costat de les necessitats bàsiques de la ciutadania”.

ASSESSORAMENT I INTERMEDIACIÓ AMB ENTITATS FINANCERES

Representants de les administracions implicades en el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge. (Foto: Ajuntament)

Representants de les administracions implicades en el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge. (Foto: Ajuntament)

Josep Mayoral, alcalde de Granollers, ha recordat que des de l’any 2012 l’Ajuntament i el Col·legi d’Advocats de Granollers van crear un servei municipal d’intermediació bancària, amb 70 expedients emesos, dels quals 20 s’han tancat amb acord, 20 s’han desistit i la resta s’hi està treballant.

L’alcalde ha remarcat que “en temps difícils la força està amb la gent, reconeixem la feina que ha fet la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i la Comissió mixta formada per Ajuntament, Col·legi d’Advocats, PAH, Càrites i Col·legi de Procuradors, que amb diàleg social i col·laboració institucional aconseguim avançar i assolir propostes integrals que lluitin contra les desigualtats”.

Carles Sala, secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha definit el “Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge com un referent que protegeix a les famílies més vulnerables i treballa des de la proximitat i des de la mediació”. “En el Col·legi d’Advocats tenim mediadors per cobrir aquesta nova via de treball”, ha completat Josep Medina, degà del Col·legi d’Advocats de Granollers.

PERSONES QUE NO PODEN PAGAR L’HABITATGE

El SIDH és un servei de col·laboració entre administracions amb un circuit únic, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona. És fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat. L’objectiu del SIDH, que compta amb la col·laboració dels Col·legis d’Advocats de la demarcació de Barcelona, és augmentar i estendre els punts d’atenció a les famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris, així com establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la demarcació.

Ofideute, que és un servei que ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya de la Generalitat, es va crear l’any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l’àmbit de l’habitatge i evitar l’exclusió social per motiu residencial. Des d’aleshores, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.

El desembre de 2012 la Generalitat i la Diputació van signar un conveni per coordinar els serveis de mediació hipotecària amb què comptaven les dues administracions. Amb la signatura d’aquest conveni, el servei Ofideute es coordina amb el SIDH de la Diputació per oferir un servei de proximitat a la ciutadania.

UNA TRENTENA DE SIDH EN FUNCIONAMENT

El punt SIDH de Granollers, que atén els ciutadans del municipi, se suma al punt que ja funciona a Sant Celoni i que atén la ciutadania del Baix Montseny: Campins, Fogars de Montclús, Gualba, Llinars del Vallès, Montseny, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra.

Actualment funcionen 28 punts d’atenció, a l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Baix Montseny, Berguedà, Garraf, Osona, Barberà- Badia del Vallès, Castelldefels, el Prat de Llobregat, Gavà-Begues, Granollers, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Martorell, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Viladecans-Torroelles-Sant Climent, Arenys de Mar,  Maresme, Manlleu i Sant Feliu de Baix Llobregat.

En aquests punts s’han atès 1.877 famílies i s’han acceptat un 76% de les propostes d’intermediació amb les entitats financeres. Properament s’arribarà a 30 punts d’atenció que cobriran tota la demarcació de Barcelona, finalitzant el desplegament del servei.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *