La CUP de Granollers vol que es restringeixi el tránsit de vehicles pesats per la Ronda Sud

La Crida per Granollers-CUP ha registrat una moció en la qual es fa palès que una de les causes principals de la contaminació atmosfèrica i acústica a la ciutat és el trànsit de vehicles pesants de pas que travessen la ciutat per la Ronda Sud en el que és la connexió entre vies com la C-17, la C-60 i la C-35.

Amb l’objectiu de reduir el trànsit a l’interior de Granollers i conseqüentment la contaminació atmosfèrica i acústica, des de la Crida per Granollers-CUP proposen al Ple que l’Ajuntament estudiï amb la Generalitat establir mesures de restricció de pas de vehicles pesants per la Ronda Sud.

En la moció s’exposa que els índexs de contaminació ambiental a Granollers són alarmants, i per aquest motiu la ciutat forma part de la Zona de Protecció Especial de l’ambient atmosfèric, àrea on el Pla d’actuació proposa mesures que es centren bàsicament en la reducció del trànsit. La formació recorda que al Ple del passat gener va aprovar l’actualització del Mapa de capacitat acústica de Granollers, on es posa de manifest que no s’ha solucionat el problema d’excés de soroll tant diürn com nocturn que afecta el veïnat de Ronda Sud. L’Ordenança municipal reguladora del soroll i les vibracions de Granollers, en vigor des de febrer del 2011, preveu que l’Ajuntament declari zones acústiques de règim especial (ZARE) aquelles àrees en les quals es comprovi que se superen els valors límit d’immissió establerts per la legislació.

LES AUTOPISTES

D’altra banda, la formació denuncia que, segons l’Anuari dels silencis mediàtics de l’any 2010 la construcció del tram d’autopista Barcelona-Montmeló va tenir un cost de 19,9 milions d’euros mentre Abertis ha obtingut uns ingressos de 535,4 milions d’euros. El mateix estudi estima que el tram entre Granollers i la Junquera va suposar una despesa de 68,5 milions i uns beneficis de 3.033,7 milions. Denuncien també que la concessió del peatge de la C33 finalitzava el 2004, després de 37 anys de concessió, tot i que el Govern va decidir prorrogar-la fins l’any 2021. “Per aquests motius ambdues autopistes són concessions sobradament amortitzades, que podrien alliberar Granollers d’una part important del trànsit de pas”, assenyalen des de la CUP. Tanmateix, afirmen que Granollers i el seu entorn està saturat d’infraestructures i al límit del col·lapse ambiental.

La formació demana a l’Ajuntament que emplaci la Generalitat a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Invicat, per tal que s’apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en la C33, i que s’alliberi el peatge d’aquesta autopista quan finalitzi el 2021 la pròrroga del conveni. També proposen emplaçar l’Estat a buscar una solució per tal que s’apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en el tram de l’AP-7 entre Montmeló i Cardedeu.

En la moció es posa l’exemple dels trams de la N-II entre Vidreres i La Jonquera i el de la N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, on s’ha arribat a un acord per restringir el pas de camions, que es veuran beneficiats per mesures de bonificació per a vehicles pesants en aquests trams de l’autopista de peatge. En la proposta s’assegura que restringint el pas de vehicles pesants en trànsit que travessen Granollers per la Ronda Sud i incorporant l’aplicació de mesures de bonificació per a vehicles pesants al tram entre Barcelona i Cardedeu, es descongestionarà també el trànsit a la C-17.

One Response to La CUP de Granollers vol que es restringeixi el tránsit de vehicles pesats per la Ronda Sud

  1. Antoni Casamajor 17/02/2016 at 23:54

    A veure què fa el govern municipal… Imagino que res de res…

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *