La línia de Rodalies R3 és desdoblarà de forma parcial a partir de 2016

El conseller de Territori de la Generalitat, Santi Vila, va anunciar ahir a la nit l’acord entre Generalitat i Ministeri de Foment per fer el desdoblament parcial de la línia R3 de Rodalies (Barcelona-Puigcerdà).

El compromís del Ministeri, segons declaracions del conseller Santi Vila, és licitar la redacció dels projectes constructius dels desdoblaments el pròxim mes de març. Tenint en compte un termini de redacció dels projectes d’un any aproximadament, les obres es podrien impulsar durant el 2016. La inversió estimada en els tres trams és de 95 milions d’euros i la durada dels treballs es calcula en 18 mesos en cada tram.

El Ministeri de Foment ha avançat que els trams que es prioritzaran són Parets del Vallès – Granollers Canovelles (8,5 km); les Franqueses del Vallès – la Garriga (6,2 km) i Balenyà – Vic (10,8 km), en total 25 quilòmetres. Es tracta dels trams que limiten més la capacitat global de la línia, ja que tenen les distàncies més grans entre estacions. El desdoblament garantirà tècnicament una freqüència de pas de 15 minuts i implantar els quatre combois l’hora, quan actualment és de dos combois la major part del dia.

Actualment la R3 (Barcelona-Puigcerdà)  discorre majoritàriament amb una sola via, a partir de Montcada i Reixac, un fet únic al sistema de Rodalies, que limita les possibilitats de millorar les freqüències de pas, reduir el temps de trajecte i recuperar el servei en cas d’incidència.

MOLLET RECLAMA EL SOTERRAMENT DEL TRAM URBÀ

L’acord entre la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment per tirar endavant el desdoblament parcial de la R3 ha estat considerat com a “insuficient” per l’Ajuntament de Mollet. Josep Monràs considera que es tracta d’un pedaç que no resoldrà les deficiències de la línia i reclama al Ministeri de Foment que afronti el projecte en la seva totalitat.

Segons l’alcalde, Josep Monràs, “si el desdoblament no s’afronta amb un projecte global s’estaran posant pedaços que no solucionaran els principals problemes de la línia, ja que continuaran fent-s’hi embuts en les trams no desdoblats”. Per això Monràs reclama al Foment que afronti el projecte de manera global, encara les obres s’hagin d’executar per trams per les dificultats econòmiques actuals.

Fa molts anys que l’Ajuntament de Mollet reclama el soterrament dels 1,7 quilòmetres de via de la línia R3 que travessen la ciutat, tot formant una barrera que la divideix en dues parts. Josep Monràs afirma que “l’Ajuntament continuarà lluitant per aconseguir un desdoblament del tram de via que passa per la ciutat i perquè aquest desdoblament vagi associat al soterrament”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *