La Ronda Oest, possible variant de Cardedeu

L'alcaldessa, Calamanda Vila, i el coordinador de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, Reca Vidiella, han explicat aquesta setmana a la ciutadania el projecte de la ronda oest, la possible variant de Cardedeu. També els han acompanyat Joan Pinós, regidor de Via pública, Obres i Serveis, i Pere Espargaró, regidor d'Urbanisme i Habitatge. La Diputació de Barcelona veu viable la Ronda Oest com a futura variant de Cardedeu, que enllaçaria la carretera de Cànoves i la rotonda de la C-251. Així, es desviaria el trànsit de pas que ara circula pel centre del municipi. Segons l'estudi de mobilitat fet per la Diputació, uns 5.300 vehicles creuen diàriament el nucli urbà de Cardedeu, però no s'hi aturen sinó que van de pas cap a Cànoves. Aquesta dada avala que la Diputació comenci els tràmits per fer un esbós de la futura ronda oest. El govern de Cardedeu vol encetar un procés de consulta amb les persones afectades, que juntament amb l'elaboració d'un estudi de l'impacte ambiental que tindria pel territori, garanteixi el màxim de benefici i el mínim de perjudici al municipi. El següent pas seria la redacció del projecte constructiu i, finalment, la realització de l'obra, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. L'anomenada ronda oest tindria un recorregut de 2,5 km i funcionaria com una variant de l'actual tram urbà de la BV-5108. Enllaçaria la carretera de Cànoves i la rotonda de la C-251 (carretera de Granollers), traslladant el km. 0 de la carretera de Cànoves de la plaça de l'Església a la rotonda del Marital. A més, suposaria la construcció d'un túnel sota la via del tren per connectar aquesta variant amb la C-251, potenciant l'activitat del polígon industrial del Marital i solucionant-ne definitivament l'accessibilitat. (Foto: Ajuntament)

La sala de les Columnes plena durant la presentació del projecte. (Foto: Ajuntament)

L’alcaldessa, Calamanda Vila, i el coordinador de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació, Reca Vidiella, han explicat aquesta setmana a la ciutadania el projecte de la Ronda Oest, la possible variant de Cardedeu. També els han acompanyat Joan Pinós, regidor de Via pública, Obres i Serveis, i Pere Espargaró, regidor d’Urbanisme i Habitatge.

La Diputació veu viable la Ronda Oest com a futura variant de Cardedeu, que enllaçaria la carretera de Cànoves i la rotonda de la C-251. Així, es desviaria el trànsit de pas que ara circula pel centre del municipi.

MÉS DE 5.000 VEHICLES CREUEN EL NUCLI URBÀ CADA DIA

Segons l’estudi de mobilitat fet per la Diputació, uns 5.300 vehicles creuen diàriament el nucli urbà de Cardedeu, però no s’hi aturen sinó que van de pas cap a Cànoves. Aquesta dada avala que la Diputació comenci els tràmits per fer un esbós de la futura ronda oest. El govern de Cardedeu vol encetar un procés de consulta amb les persones afectades, que juntament amb l’elaboració d’un estudi de l’impacte ambiental que tindria pel territori, garanteixi el màxim de benefici i el mínim de perjudici al municipi. El següent pas seria la redacció del projecte constructiu i, finalment, la realització de l’obra, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària.

L’anomenada Ronda Oest tindria un recorregut de 2,5 km i funcionaria com una variant de l’actual tram urbà de la BV-5108. Enllaçaria la carretera de Cànoves i la rotonda de la C-251 (carretera de Granollers), traslladant el km. 0 de la carretera de Cànoves de la plaça de l’Església a la rotonda del Marital. A més, suposaria la construcció d’un túnel sota la via del tren per connectar aquesta variant amb la C-251, potenciant l’activitat del polígon industrial del Marital i solucionant-ne definitivament l’accessibilitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *