La “son” del conductor de la Garriga, causa de la mort de 13 estudiants a Freginals

Santiago R. J, de 62 anys i veí de la Garriga, es podria haver adormir al volant. Aquesta és una de les conclusions de l’atestat que els Mossos d’Esquadra han fet de l’accident que el 20 de març va costar la vida de 13 estudiants a l’autopista AP-7, a l’altura de Freginals (Montsià, Tarragona), quan tornaven a Barcelona d’un viatge a les Falles de València. El conductor, que treballava per a l’empresa Autocares Alejandro de Mollet del Vallès, encara està hospitalitzat i es recupera de les ferides.

“VARIACIONS SIGNIFICATIVES EN LA VELOCITAT”

Segons publicava dissabte passat El Periódico, els Mossos han arribat a la conclusió del cansament del conductor, que encara no es troba en condicions de declarar, arran de les manifestacions de testimonis i les “anormals” i no justificades desacceleracions de l’autocar durant el trajecte de València, on els estudiants havien anat a les Falles, a Barcelona. L’autocar va iniciar el viatge de tornada a les 4.03 hores i l’accident es va produir a les 5.51 hores.

En el minut anterior a l’accident, per exemple, l’autocar va passar d’una velocitat de 100 a 74 quilòmetres per hora, per tornar després als 100, sense que hi hagués causes en el trànsit o a la via que ho justifiquessin, segons la policia autonòmica. De l’anàlisi del tacògraf del vehicle sinistrat se’n desprèn que hi va haver “variacions en la velocitat significatives” des del tram comprès entre el peatge de Sagunt i el lloc de l’accident. En concret, s’han detectat 77 desacceleracions.

TESTIMONIS DELS PASSATGERS

L’atestat també recull la declaració de diversos testimonis que apunten a la mateixa causa. Una dona va relatar que l’autocar es movia “de manera suau” de dreta a esquerra al carril de circulació i que, en més d’una ocasió, va sentir el soroll de les rodes per sobre de la línia que marca el marge de la calçada. Una altra passatgera també va explicar aquests vaivens del vehicle d’un costat a l’altre del carril, mentre que un altre viatger va relatar que va veure com el conductor de l’autocar de sobte “abaixava el cap i s’adormia”.

Segons el rotatiu, l’atestat policial detalla que primer l’autocar va sortir de l’autopista pel costat dret de forma suau, va recórrer uns metres, i va fer un canvi de direcció cap a l’esquerra per tornar a la calçada per on circulava. Quan ja era un altre cop al seu carril i com que el vehicle es dirigia a la mitjana, el conductor va fer “una maniobra evasiva complexa de frenada d’emergència i de canvi de direcció a la dreta”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *