L’Ajuntament de Mollet planta cara a les entitats bancàries

L’Ajuntament de Mollet de Vallès s’ha posat en contacte amb les entitats financeres de la ciutat per tal de trobar solucions per als seus pisos que estiguin buits o ocupats sense títol habilitant per a ús social. L’Ajuntament recorda que, en cas contrari, la nova Llei de l’Habitatge contempla la figura de la cessió forçosa.

Amb l’objectiu de garantir els drets bàsics de la ciutadania, entre ells el de l’habitatge i la pobresa energètica, l’Ajuntament de Mollet, després de rebre a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya la relació de pisos buits que tenen a la ciutat els bancs, s’ha posat en contacte amb ells per tal de trobar-ne una via de sortida a aquests habitatges i poder destinar-los a lloguer social.

L’Ajuntament espera que durant aquest procés de converses, les entitats s’avinguin a trobar solucions davant una situació que comporta l’ús anòmal de l’habitatge i de l’incompliment del dret inherent a la funció social de la propietat. Segons les dades que l’Agència de l’Habitatge ha remès a l’Ajuntament, les entitats financeres tenen 171 immobles buits entre els quals hi ha pisos ocupats per persones que no paguen cap tipus de lloguer ni tenen cap vinculació directa amb els pisos.

Així mateix, també recorda la figura inclosa en la nova Llei de l’Habitatge, aprovada el 29 de juliol de 2015, que contempla la cessió obligatòria d’aquests habitatges.

La iniciativa se suma a un seguit de mesures socials que des de fa anys ja s’han posat en marxa a Mollet com ara ser pioner alhora de signar convenis amb les subministradores per evitar els talls de subministrament, tramitar expedients sancionadors a les entitats bancaries que siguin propietàries de pisos buits o modificar els pressupostos d’enguany per adquirir 2 d’aquests habitatges destinar-los a lloguer social.

2 Responses to L’Ajuntament de Mollet planta cara a les entitats bancàries

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *