L’Eix de la Riera de Caldes vol millorar la competitivitat i l’eficiència logística

Des d’aquest novembre, l’Associació Eix de la Riera de Caldes impulsa diversos programes de suport a les empreses d’aquest territori per millorar la seva competitivitat, l’eficiència energètica i logística i, alhora, facilitar la seva internacionalització i potenciarla connectivitat de veu i dades. L’entitat està integrada pels ajuntaments de La Llagosta, Caldes de Montbui, Palau Solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat.

La logística és un sector estratègic per a aquesta gran zona industrial propera a Barcelona. De fet, en aquest espai hi conflueixen quatre municipis del Vallès Occidental i dos de l’Oriental, on hi viuen 87.000 persones, hi ha 32 polígons industrials amb 3.000 empreses, es concentren 400 iniciatives d’alta activitat tecnològica i s’han generat 42.000 llocs de treball. Els programes compten amb el suport del SOC i la Diputació.

El projecte Via C, amb l’objectiu de millorar la competitivitat, s’adreçaa empreses d’entre 5 i 50 treballadors, que estiguin passant per dificultats i vulguin resoldre-les; o bé que tinguin potencial de creixement i vulguin maximitzar-lo. El projecte estàlimitat a 25 firmes participants, previ procés de selecció de la Llagosta, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogodai Sentmenat. El 7 de novembre es va fer la primera sessió de presentació a Sentmenat i la segona serà el 14 de novembre a La Llagosta.

VENDRE MÉS I MILLOR

Els Ajuntaments de la Riera de Caldes, en col·laboració amb el Centre Metal·lúrgicde Sabadell, han constituït durant els darrers dos anys un dispositiu innovadorde suport a les Pimes per ajudar-les a vendre els seus productes als mercats internacionals. Aquesta tardor s’inicia la Fase 4 del projecte, que té per objectiu incorporar 20 empreses més a un grup de vendes d’exportació.

Des de la regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Santa Perpètua detallen que “vendre a l’exterior es un procés complex per moltes pimesperquè requereix d’una forta inversió en dedicació de temps i en diners. Però, en les circumstàncies actuals, lesempreses fabricants que disposen de productes i processos competitius no s’ho poden permetre”. El catàleg del grup de vendes d’exportació ja està composat per productes de més de 30 empreses i enguany es vol incorporar 20 empreses més. Ajudar a vendre venentés el lema de la fase 4 i elresultat d’haver creat al llarg d’aquests darrers dos anys, una xarxa d’agents comercials internacionals en 10 països d’economies emergents. Aquest agents operen principalment en mercats del Nord D’Àfrica i Centre/Sud Amèrica.

Es disposa per tant, d’uns canals de venda on l’empresa pot oferir els seus productes a la xarxa de venedors internacionals i en funció de l’interès generat als venedors té l’oportunitat d’iniciar operacions de venda internacional de forma molt més directe i efectiva que iniciant la seva promoció internacional de forma individual.

LA LOGÍSTICA, CLAU

També es posa en marxa un Pla de suport en processos logístics a la Riera de Caldes que s’adreça a micro i petites empreses, establint diferents perfils per tal d’ajustar-se el millor possible a les seves necessitats. El projecte consta d’una eina telemàtica d’auto-diagnòstic, adreçada a pimes, del punt de partida i de les possibilitats de millora dels seus processos logístics, i de les operacions vinculades a la cadena de subministrament i als circuits de distribució. També s’ofereix un pla de sensibilització, dinamització i acompanyament personalitzat a les pimes del territori, per a la implementació d’un pla de millora dels seus processos logístics. S’adreça a un total de 50 empresesde la Riera.

De fet, la logística és clau en aquesta àrea ja que el 25% de l’activitat econòmica del territori hi està relacionada, ja sigui a nivell d’emmagatzematge, transport i distribució o gestió de la cadena de subministrament. Hi destaca el CIM Vallès a Santa Perpètua de Mogoda i l‘estació de mercaderies de la Llagosta.

Per potenciar l’eficiència energètica es realitzaran auditories sobre consum energètic a firmes ubicades en els 32 polígons industrials, i, preferentment,dels sectors productius d’arts gràfiques, indústries químiques, cautxú i plàstic i fabricació de productes metàl·lics, amb l’objectiu d’aconseguir una reducció dels costos de consum. Les auditories les fa l’empresa UNICO i són gratuïtes.

El programa Vols guanyar en connectivitat? identificarà, mitjançant treball de camp i tasca comercial, aquelles empreses ubicades als polígons de la Riera que no tenen resolta la seva connectivitat quant a telecomunicacions per definir les seves necessitats. Així mateix, es vol iniciar la fase d’estudi amb operadors privats d’infraestructures terrestres de telecomunicacions per valorar la possibilitat d’oferir la millora del servei en els polígons del territori o en el major nombre d’ells.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *