L’OMIC de la Llagosta va gestionar 209 consultes i queixes durant el 2014

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va gestionar un total de 209 reclamacions i consultes durant l’any 2014. Gairebé un 47% d’aquestes queixes van tenir relació amb el sector de la telefonia mòbil, mentre que un 18% van ser sobre subministraments bàsics com l’electricitat i el gas.

Un 9% de les reclamacions van ser sobre productes i serveis bancaris, i poc més d’un 8% es van centrar sobre l’activitat comercial de grans superfícies, comerç especialitzat i petit comerç. Només un 4% de les consultes ateses per l’OMIC de la Llagosta van acabar en denúncia davant de l’Agència Catalana del Consum i poc més d’un 3% estan pendents d’arbitratge a la Junta de Consum de Catalunya.

Durant l’any passat, des de l’OMIC de la Llagosta es van gestionar 120 reclamacions, de les quals un 59% han estat estimades favorablement. Les reclamacions ateses han permès el retorn als consumidors de 12.219,05 euros.

L’OMIC és un servei gratuït per a la ciutadania de la Llagosta que es troba a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament. Per a qualsevol consulta, cal sol·licitar visita de forma prèvia.

La publicació de les dades de les gestions realitzades per l’OMIC durant el 2014 coincideix amb la celebració diumenge, 15 de març, del Dia Mundial del Consum.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *