L’OMIC de la Llagosta va obrir 354 expedients durant l’any 2015

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Llagosta va obrir l’any passat 354 expedients –un 61,6% més que al 2014– i va atendre 489 visites.

La majoria de consultes i reclamacions, gairebé un 27%, van ser sobre telefonia; un 25% sobre subministraments bàsics com l’electricitat i el gas; un 8% sobre serveis bancaris; un altre 8% sobre l’activitat comercial; i un 6% sobre assegurances.

El 4,5% de totes les consultes ateses per l’OMIC van acabar en queixa o denúncia a l’Agència Catalana del Consum i poc més del 5% estan pendents d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Durant l’any 2015, l’OMIC de la Llagosta va realitzar 180 reclamacions, un 50% més que l’any anterior. El 65% van ser estimades. Les reclamacions que van ser ateses van permetre el retorn, la recuperació o l’anul·lació de factures a la ciutadania per un import de 26.175,47 euros (un 114% més que l’any 2014).

L’OMIC de la Llagosta és un servei gratuït per a la ciutadania  (particulars, autònoms i pimes), que es troba situat a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament, a la plaça d’Antoni Baqué. Actualment, dedica dos matins i una tarda a l’atenció a la ciutadania. S’ha de concertar visita de forma prèvia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *