L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha signat un conveni de col·laboració amb l’empresa Lucta S.A. que permetrà implantar al municipi el servei de gestió de programes d’aliments solidaris eQuàliment. Es tracta d’un sistema per a gestionar la distribució d’aliments amb l’objectiu que arribin a les famílies que ho necessiten de manera més eficient, equitativa i transparent. 

eQuàliment és un sistema per a gestionar la distribució d’aliments solidaris de manera eficient, equitativa i transparent que inclou una aplicació informàtica dissenyada específicament on s’integren tots els processos de demanda, cites, logística, gestió d’estocs, entrega d’aliments als usuaris i gestió de dades per fer les previsions de necessitats i aconseguir que els aliments arribin a les famílies que ho necessiten.

A data d’avui, eQuàliment està donant servei a més de 40.000 famílies i ja està present en municipis que representen el 45% de la població de Catalunya.

L’acord permetrà que aquest programa, finançat per l’empresa Lucta, el pugui utilitzar no només l’Ajuntament de Mollet, sinó també entitats com ara Càrites, Creu Roja Mollet – Baix Vallès o l’Església Evangèlica El Bon Pastor.

Mollet del Vallès compta, des de fa 6 anys, amb la Taula de Coordinació d’Entitats per la Inclusió Social que va promoure l’Ajuntament.

El seu objectiu és fer més efectiva l’atenció a les situacions de pobresa, vulnerabilitat i exclusió social que puguin patir algunes persones de la ciutat. Al marge de l’Ajuntament, a la Taula hi participen entitats com ara la Fundació Sanitària, Càrites, Creu Roja o l’Església Evangèlica.

Entre les principals activitats i projectes que es coordinen hi ha el menjador social, el banc d’aliments o les campanyes de recapte d’aliments, entre d’altres.

Leave a Reply

Your email address will not be published.