Quatre escoles de Granollers participen en un projecte de cultura emprenedora

L’escola Lledoner s’ha incorporat aquest any al projecte “cultura emprenedora a l’escola”, juntament amb l’escola Granullarius, l’escola municipal Salvador Llobet i l’escola Salvador Espriu, que ja hi va participar el curs 2013-2014. És el quart any consecutiu que Granollers impulsa la cultura emprenedora a través de la creació de cooperatives escolars organitzades i gestionades per alumnes de 5è i 6è de primària, amb l’objectiu principal d’incrementar la creativitat, la innovació i l’esperit emprenedor.

El projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona, aposta pel model cooperatiu com a filosofia empresarial de base, perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa i reforça una vessant de responsabilitat social. Per això, el procés empresarial de creació, organització i gestió d’una cooperativa a l’escola té la finalitat de fomentar l’esperit emprenedor que ajudi a adquirir valors, habilitats i capacitats com competència lingüística, cultural, social i ciutadana, matemàtica i competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

VUIT COOPERATIVES ESCOLARS

Imatge de la venda de productes per part de les cooperatives escolars del mes de maig passat.

Imatge de la venda de productes per part de les cooperatives escolars del mes de maig passat.

Durant el curs lectiu, l’alumnat aprèn a posar en marxa un projecte d’emprenedoria, a gestionar un microcrèdit i a produir petits articles que després vendran en els mercats municipals. Així, en aquest primer trimestre escolar l’alumnat s’ha organitzat en assemblea, ha redactat els estatuts i ha fet els tràmits administratius. Les escoles de Granollers ja han constituït les 8 cooperatives escolars.

A l’escola Granullarius, la classe de 6è A ha format la cooperativa “1 classe 1 idea”, i la de 6è B ha constituït “Rebel Kids”. Pel que fa a l’escola municipal Salvador Llobet, els alumnes de 5è A han creat “100% Llobet”, mentre que 5è B han organitzat “Llobet Kids”. A l’escola Salvador Espriu, els alumnes de 5è A han constituït “Petits inventors”, mentre que 5è B han constituït “Can Espriu”. A l’escola Lledoner, els alumnes de 5è A han constituït “El Rusc”, mentre que 5è B han constituït “Tots per un i un per tots”.

Els alumnes han rebut l’assessorament d’estudiants de batxillerat artístic de l’Institut Celestí Bellera per a la creació de la imatge gràfica i actualment estan en la fase de creació de prototipus. En breu iniciaran un estudi de mercat per triar els productes definitius, que vendran en una parada del mercat del dijous un dia del mes de maig. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *